دستگیری یکی از خطرناک‌ترین فراریان مافیای ایتالیا-راهبرد معاصر

دستگیری یکی از خطرناک‌ترین فراریان مافیای ایتالیا

پلیس اسپانیا امروز (شنبه) اعلام کرد که یکی از خطرناک‌ترین فراری‌های مافیای ایتالیا را در بارسلون دستگیر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ این مجرم فرانچسکو لاپیس نام دارد و به گزارش پلیس اسپانیا، او به یک سازمان جنایی به نام «کامورای رُم» وابسته است.


پلیس ملی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرد فراری به دلیل ارتباط با باند تبهکار موسوم به کامورای رُم، در فهرست «خطرناک‌ترین فراریان» ایتالیا قرار گرفته است.

طبق این گزارش، فرانچسکو لاپیس در ایتالیا به دلیل قاچاق مقادیر زیادی کوکائین، حشیش و ماری‌جوانا بین اسپانیا و ایتالیا محکوم شده بود.

پلیس ایتالیا پس از فرار لاپیس، از همتایان اسپانیایی درخواست کمک کرد تا رد او را بزنند، چرا که گمان می‌رفت او در اسپانیا باشد.

پلیس در حالی که ابتدا معتقد بود لاپیس در جزیره «ایبیزا» باشد، اعلام کرد: با وجود تدابیر امنیتی اتخاذ شده، پلیس اسپانیا موفق شد به ردیابی آنها تا حومه شهر بارسلون ادامه دهد، جایی که فرد فراری در یک جاده عمومی با پلیس روبه‌رو و به سرعت دستگیر شد.

رسانه‌های آلمانی اواسط اردیبهشت ماه گزارش داده بودند که حدود ۱۰۰ نفر طی مجموعه عملیات هماهنگ در سراسر اروپا علیه سازمان تبهکاری «اندرانگتا» دستگیر شده‌اند. صد‌ها افسر پلیس در عملیات گسترده در ۶ کشور اتحادیه اروپا از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه و بلژیک شرکت کردند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده